הח"כ מהליכוד בהצעת חוק: הכותל לכל אורכו יהיה באחריות הרבנות הראשית

איתי גדסי No Comments on הח"כ מהליכוד בהצעת חוק: הכותל לכל אורכו יהיה באחריות הרבנות הראשית

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם, בהצעת חוק שלו תעבור, תפתור את הניסיונות של הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים להיאחז בשליטה כלשהי בכותל המערבי • מה הסיכוי של הצעה שכזו לעבור והאם היא מתנגשת בהצעת החוק של ח"כ מלכיאלי מש"ס?

מתפללים בכותל צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם הגיש הצעת חוק במסגרתה אחריות הכותל וההחלטות במקום יהיו של הרבנות הראשית לישראל. בבצעה באה על רקע ניסיון הקונסרבטיבים, הרפורמים ו'נשות הפרובוקציה' המגיעות מדי ראש חודש לכותל, המנסים לקבל רחבה לתפילה בסגנון אותו אמצו לעצמם או לחילופין לקיים תפילה שכזו ברחבת הכותל המערבי.

קידום החוק תלוי בוועדת שרים ותמיכתם ובשאלה האם ראשי הקואליציה יחליטו לקדם את החוק. לעת עתה, במקביל יש את הצעת חוק הכותל של ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס. ייתכן ואם בוועדת שרים יחליטו לקדם את שני החוקים, החוקים יתאחדו לחוק אחד.

בהסבר להצעת החוק כתב אמסלם "מטרתה של הצעת החוק היא לתת מעמד מיוחד לכותל המערבי וקדושתו, תוך שילובו בחוק השמירה על המקומות הקדושים. עקב אי הבהירות הקיימת לגבי הסמכויות לקביעת סדרי התפילה ברחבות הכותל המערבי, יש צורך לקבוע בחוק את אזורי התפילה ברחבת הכותל והסמכויות להנהגת סדרי התפילה שלא יופרעו, למניעת פגיעה ברגשות המתפללים. שטח רחבות התפילה והמקומות הקדושים יוגדרו, אולם תהיה סמכות לשנותם לרגל אירועי תפילה מיוחדים, כגון בחגים ומועדי ישראל, וטקסים דתיים מיוחדים, כגון ברכת כהנים ומעמד זכר להקהל".



0 תגובות